Sunnuntain päiväreissu.

Lauantain krapulapäivän jälkeen sunnuntai olikin ihan uusi päivä. 🙂 Oltiin varattu Annan kanssa perjantaina päiväreissu ”Puffing Billy tour”. Herätys oli siis klo 7.00 joka tuotti molemmille tuskaa. Syötiin aamupalaa silmät ristissä ja lähdettiin keskustaan, josta kyyti päiväreissulle lähti. Klo 8.00 keskusta oli ihmeen täynnä, koska siellä oli menossa joku juoksukilpailu.. Eli siis oltiin viimeiset, jotka saapuivat bussiin ja pääsimme heti lähtemään kohti Puffing Billyä 😉 Billy oli siis vanha höyryveturi, jonka kyytiin päästiin pienen bussiajelun jälkeen. Ensin oli kuitenkin aamuteen tarjoilu.. Ja teetä juodessa ihmeteltiin kakaduu parvea.. Niitä oli samanlainen lauma, kun Suomessa on yleensä puluja. Oli pakko tietenkin ottaa kuva niistä kummilleni, jolla ennen oli samanlainen kakaduu (kuva oli taas liian iso tänne).. Nämä tosin osasivat lentää, toisin kun kummin Bobo.

Pinen pieni veturi aamulla kerran..

Juna kulki melko hiljaa ja kaikki ikkunat oli auki ja matkalla sai ottaa kuvia ”metsästä”.. Kyyti oli mun mielestä ehkä pikkasen liian lyhyt, koska olin edelleen puoliksi unessa..

Junan häntäpää

Juna kiemurteli pikku hiljaa ja me räpsittiin muiden turistien kanssa kuvia tyytyväisenä 🙂 Vaikka oli kylmä niin maisemat oli silti nättejä ja oli kiva nähdä luontoa.. Kuvia en voi valitettavasti laittaa tänne, koska ne on liian isoja.

Junamatkan jälkeen hypättiin taas bussiin, joka vei meidät viinitilalle. Söimme viinitilalla ja maisteltiin vähän viinejäkin.. Tosin viini ei oikein maistunut jostain kumman syystä. Koska on talvi niin viiniköynnäkset ei kasva, joten ei siis nähty niitä tällä kertaa, mutta meillä on vielä toinen viininmaistelu reissu edessä myöhemmin.. 🙂 Sille reissulle tarvitaan vaan auto ja ajaminen peilikuvana saattaa olla hieman hankalaa kahdelle blondille 😀

Ruuoan ja juoman jälkeen hypättiin taas bussiin ja lähdettiin kohti eläintarhaa. Eläintarha oli mulle ehkä päivän kohokohta, koska näin siellä kaiken mitä halusinkin.. Tosin olisin halunnu päästä vähän lähemmäs kenguruita.

Meillä oli pienen porukan kanssa oma opas eläintarhassa, joka selitti meille kaikenlaista.. Kuten esim. että koalat elää pelkillä eucalyptuksen lehdillä ja että villeillä koalilla on usein KLAMYDIA (ei siis ole ajettu kumiajokorttia!) 😀 ja että ne nukkuu noin 20h/vrk, koska ruoan sulattaminen vie niin paljon energiaa eli oli siis onnea, että nähtiin koala hereillä 🙂

Ehkä hienoin juttu eläintarhassa oli kuitenkin lintushow.. 🙂 En olis uskonut, että lintuja voi kouluttaa esittämään esityksen, mutta niin ne vain teki. Kaksi eläintarhantyöntekijää selitti linnuista tietoa, kun linnut liiteli vuorotellen ilmassa. Oli ihan hieno esitys. Nähtiin papukaijoja, kotkia ja mitä vielä? Isoimman kotkan siipiväli oli varmaan 1,5m.. o.O wow..

Lintujen lisäksi nähtiin käärmeitä ja liskoja.. Mutta viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä nähtiin tämä kaveri.  –>

Nämä kaverit oli varmaan niitä, mitä eniten ootin näkeväni.. Tietenkin myös koalat.. Täällä siis tosiaan on kenguruvaroituksia teiden varsilla kuten meillä on hirvivaroituksia 😀 Huvittavia otuksia..

Eläintarhassa olis ollu myös eläinsairaala, mutta ei ehditty käymään siellä, koska aikaa oli liian vähän, mutta nähtiin kuitenkin kaikki mitä haluttiin.. Koalat, käärmeet, liskot, dingoja, kenguruita, emuja ja muita lintuja..

Päivä alkoi siis olla pulkassa ja hypättiin taas bussiin ja nokka kohti keskustaa .. ”sit me mentiin keskustaan..” tosin tällä kertaa ei reivattu.. 😉

Maanantaina sitten hyvillä mielin reissun jälkeen uuteen opinahjoon. 🙂