Spring break in LAND OF TASSIE! part 1

Väliviikko tuli ja meni.. 🙂 Ja mun väliviikko vierähti Tasmanian maalla Aussien alapuolella sijaitsevalla pikkuisella saarella.

”Varo vaa.. Siellä on hiton kylmä!” 😉

24.9 Lauantaina

Lento illalla Tasmaniaan, Hobartiin.. Lentoaika Melbournesta n.1h. Pieni paniikkihan siinä meinas tulla ennen koneeseen menoa, kun tajusin, ettei mulla oo passia mukana. Mutta eihän sitä passia maan sisäisillä lennoilla tarvitse! 😉 Saapumisaika Hobarttiin noin klo 20.30 ja siitä skybuss hostellille. Illalla väsyneinä vähän käppäiltiin kaupungilla, mutta kadut oli aivan tyhjinä.

25.9 Sunnuntai

Päätimme tehdä reissun kulttuuriosion. Ja matkasimme lautalla MONA – Museum of old and new art! Ja se oli aivan valtava.. Ja jopa minä innostuin, koska siellä oli niin paljon kaikkea ihmeellistä. Vähän kun meidän Heureka. Suosikkejani oli 30 telkkaria, jossa jokaisessa yksi henkilö laulo Madonnan biisejä. Ja iso pää, jonka sisälle pystyi katsomaan. Sisällä vilkkui strobovalo ja näytti kun ajatukset olis oikeesti juossu.. Hämmentäviä tekeleitä.!

26.9 Maanantai

Aamulla aikainen herätys, aamupala ja AUTONVUOKRAUS.. Kyllä! Jenni meinaa ajaa autoa! 😉 Ja olikin ratissa ekan päivän kokonaan. Ja vain kaksi kertaa oikealla puolella tietä! Iskä voi olla ylpee tyttärestään! 😉 Ajoimme Tasmanian pikku teillä ja määränpäänä oli Port Arthur, joka sijaitsee Tassien itärannikolla. Matkalla näimme kauniita maisemia! Tässä parhaita paloja!

Saavuimme lopulta Port Arthuriin.. Pysähdyttiin matkalla jokaisella näköala stopilla ! ”Määränpää ei ole tärkein vaan se matka!” 😉 Päästyämme paikan päälle tajusimme, että paikan päällä ei sinäänsä ole nähtävää vaan se matka todella oli se tärkein. Emme edellisen päivän kulttuurikierroksen jälkeen jaksaneet enää toista historiallista kierrosta, vaan päätimme jatkaa ajomatkaa itärannikkoa ylöspäin.

Suosikki nakymä tältä päivältä

27.9 Tiistai

Maanantai-iltana ajoimme itärannikkoa ylöspäin ja yövyimmepikku kylässä nimellä Coles Bay. Tasmaniassahan ei siis ole muita kaupunkeja kuin Hobart (200 000 asukasta) ja muut paikat on lähinnä pieniä söpöjä kyliä. Maisemat on jotakin hämmentävää. Voin kuvitella, että Irlannissa ja Uudessa-Seelannissa näkee jotain vastaavaa.. Silmänkantamattomiin laidunmaata, mutta toisaalta taas upeita valkohiekkaisia rantoja sekä hienoja kansallispuistoja vesiputoksineen! Olin sanaton useamman kerran!

Tiistaina oli taas suht aikainen herätys ja edessä oli 12km patikointireissu Freycinet national park nimisessä kansallispuistossa. Ei se päämäärä vaan se matka! 😉

Ensimmäinen osa patikoinnista oli meren vierellä.. Kalliota ja kanervia.. Puolessa välissä matkaa pääsimme kuitenkin kauniille rannalle, jota pitkin patikoimme osan matkaa.

Karun ja kuivan alkumaaston jälkeen oli siis ranta, jonka jälkeen saavuimme suolle, jonka jälkeen loppu matka oli taas kuivaa ja karua vuoristoa. Tasmanian maasto yllätti siis todella. 😀

Patikoinnin jälkeen menimme vielä katsomaan maisemia majakalle, joka oli kansalispuiston vieressä. Siitä sitten matka jatkui taas seuraavaan pikku kylään ja kuski vaihtui. 🙂 Saavuimme illalla myöhään pikku kyläpahaseen nimeltä Bothwell (jos oikein muistan), jossa yövyimme B&B hostellissa, joka muuten oli pirun kallis! 😀

Tässä parhaita paloja kansallispuistosta!