MY WEST COAST TRIP

1. DAY

Perth to Nambung National Park (Pinnacles) ~ 260km

Saavuimme Perthiin 27.11 aamulla ja kiertelimme kaupunkia päivän. Seuraavana aamuna alkoi sitten West coast reissumme. Aamulla oli aikainen herätys ja siitä sitten bussilla autovuokrauspaikkaan. Alkusäätämisten jälkeen päästiin sitten vihdoin ajamaan ja edessä oli muutaman tunnin ajomatka kansallispuistoon. Matkalla pysähdyttiin myös ottamaan kuvia hienoista paikoista, joista ehdottomasti ”Salt lake” tai toiselta nimeltään tunnettu ”Pink lake” oli ehdottomasti hienoin paikka. Kirjaimellisesti pinkki järvi saa siis kuulemma värinsä karotiinista, josta myös porkkana saa värinsä.

Päivän päänähtävyys oli kuitenkin Pinnacles Desert. Paikka oli todella kummallinen, koska tämä autiomaa tuli kuin tyhjästä. Ensin ajoimme karun matalakasvuisen ”pusikon” keskellä ja yhtäkkiä edessä onkin autiomaa… jossa tönöttää parin metrin korkuisia kiviä. Kävelimme ensin maisemareitin läpi, jonka jälkeen ajattelimme vielä ajaa pienen maisemareitin läpi. Olisi ehkä kannattanut ajatella kahdesti! Neljä blondia yhdessä campervanissa ja kaikki voi arvata mitä tapahtui. Reitin ensimmäisillä metreillä ajoimme kiveen ja saimme ”liukuoveen” hienon lommon.. Onneksi otimme vakuutuksen. Tässä vaiheessa tosin pelotti, että onko auton pohjassa vaurioita, koska niitä vakuutus ei korvaa. Rakkaat vanhempani voivat kuitenkin tässä vaiheessa hengittää, koska vakuutus korvasi vahingot! 😉

2. DAY

Greenhead to Kalbarri National Park ~  400km

Kalbarri national park oli hieman samanlainen, kuin nähtävyydet Great Ocean Roadilla. Paljon siis autossa istumista päivän aikana ja paljon hienoja valokuvia merestä ja kallioista. Illalla leiriydyimme Kalbarrin kylään, jossa meillä oli suora näkymä rannalle leirintäalueeltamme. J Illalla katsottiin auringonlaskua merenrannalla

3. DAY

Kalbarri to SharkBey/Monkey Mia 374km

Aamuisen ajamisen jälkeen kaikki oltiin valmiita rannalle. Monkey Mia oli melko kallis paikka oleilla, mutta rahansa arvoinen. Vihdoin bikinit päälle ja makoilemaan rannalle. Aurinko oli tosin melko polttava joten aurinkorasvan suurkulutus alkoi.. ja jatkuu edelleen. Otetiin tämä päivä ihan rauhassa ja vaan rentouduttiin.

4. DAY

Monkey Mia to Wooramel  ~280km

Päätettiin viettää toinen päivä vielä Monkey Miassa ja ajaa seuraavaan paikkaan vasta illalla. Aamulla oli herätys taas 7.00, koska halusimme nähdä delfiinien ruokkimisen.. Villi delfiinit siis tulevat rantaan joka aamu ruokittavaksi. Länsirannikko ei onneksi ollut niin turisteja täynnä, joten näimme eturivistä, kun delfiinejä ruokittiin kädestä. Yleisöstäkin muutama pääsi antamaan kaloja delfiineille. Eläimiin ei kuitenkaan saanut koskea, koska ne on kuitenkin villieläimiä ja sellaisena ne halutaan pitää. Ja koska mukana oli myös pieniä delfiinin poikasia niin äiti delfiinit voi käyttäytyä aggressiivisesti, jos joku menee liian lähelle poikasia.  Päivä vietettiin rannalla löhöillen ja illalla sitten ajettiin Wooramel nimiseen paikkaan.